نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چروک شدن کاغذ در دستگاه فتوکپی

امروزه دستگاه فتوکپی یکی از لوازم های الکتریکی مهم هستند که برای چاپ مدارک و برگه ها به آن نیاز داریم. دستگاه فتوکپی اغلب در ادارات و مراکز اموزشی دیده می شود. شرکت های گوناگونی وجود دارند که در زمینه ی ساخت این وسیله در حال فعالیت هستند.اصولا ممکن است بعد از خرید دستگاه فتوکپی مشکلاتی برای شما بیاید که شما را نگران کند. مشکلات رایجی وجود دارد که باعث می شود تا دستگاه عملکرد طبیعی خود را از دست بدهد. شاید برای شما نیز پیش امده باشد که هنگام کار با دستگاه برگه در دستگاه چروک شود. در این مقاله در رابطه با چروک شدن کاغذ در دستگاه فتوکپی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

علت چروک شدن کاغذ

چروک شدن کاغذ ها از عمده مشکلات رایجی است که در اکثر دستگاه های فتوکپی دیده می شود. متاسفانه این مشکل بسیار آزار دهنده بوده و باید در اسرع وقت اقدام به حل این مشکل نمایید. علت این مشکل بسیار گوناگون است اما دلیل عمده  ی آن فرسودگی سینی کاغذ کش است. بعد از تعویض این قطعه به راحتی می توانید این مشکل را رفع نمایید.

دستگاه فتوکپی کنون ADVANCE C5540i III

اما ممکن است دلایل دیگری نیز منبع این مشکل باشند. مثلا ممکن است ورود رطوبت به کارتریج دستگاه کپی، قدیمی و فرسوده شدن فید دستگاه، شکستگی و یا خرابی غلطک های داخل دستگاه و همچنین ممکن است تنطیمات دستگاه به طور کامل بهم ریخته و پاک شده باشد.

همچنین ممکن است جنس نامرغوب کاغذ ها نیز باعث به وجود آمدن این مشکل شود. ممکن است وارد کردن کاغذ های نامرغوب به دستگاه فشار وارد کرده و باعث چروک شدن بخشی از کاغذ ها شود.

این را ببینید  مشکلات اصلی چاپگر

گیر کردن کاغذ

از دیگر مشکلات رایج در دستگاه فتوکپی گیر کردن کاغذ است. اصولا بعد از گیر کردن کاغذ درون دستگاه ممکن است با چروک شدن آن نیز مواجه شوید. در ابن هنگام ابتدا کاغذ در دستگاه گیر کرده و سپس بر اثر وارد شدن فشار بیش از حد کاغذ به صورت مچاله و یا چروک از دستگاه خارج می شود. علت گیر کردن کاغذ در دستگاه اصولا به دلیل جنس و وزن کاغذ می باشد. در کاغذ هایی که کیفیت ان ها مناسب نیستند اصولا وزن آن ها نامناسب می باشد. اصولا کاغذ های سبک احتمال بیشتری دارند تا در دستگاه گیر کنند. نکته ی جالب توجه این است که حتما در هنگام خرید کاغذ به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ برند مورد استفاده ی شما دارای علامت  first print side را داشته باشد.

نکته ی بعدی نحوه ی قرار دادن کاغذ در دستگاه است. اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ ها در دستگاه متفاوت باشد، حتما شاهد گیر کردن کاغذ در دستگاه خواهیم بود. با توجه به این نکته باید به تنظیمات دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید. برای رفع این مشکل به راحتی می توانید دستگاه را باز کرده و کاغذ مچاله شده را بیرون بکشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =