نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر مرتباً از یک دستگاه کپی مالک هستید یا از آن استفاده می کنید ، یک چیز مطمئناً وجود دارد: گرفتگی کاغذ دستگاه کپی. در صنعت دستگاه کپی یک گفته وجود دارد. دستگاه کپی سه کار را انجام می دهد: کپی کردن ، تغذیه نادرست و چروک شدن. برای همه ما اتفاق افتاده است. ناامیدکننده ، دلهره آور است و به نظر می رسد که همیشه در یک ضرب الاجل اتفاق می افتد.

گرفتگی کاغذ دستگاه کپی
گرفتگی کاغذ دستگاه کپی

گرفتگی کاغذ دستگاه کپی و استفاده از نوع مناسب کاغذ

همه کاغذهای کپی برابر نیستند. کاغذ اشتباه می تواند منجر به تماس های سرویس تعمیر دستگاه کپی شود. کاغذ با کیفیت خوب خریداری کنید. کتابچه راهنمای فنی دستگاه کپی خود را بررسی کنید یا به دنبال مشخصات آنلاین برای نوع صحیح کاغذ برای دستگاه خود باشید. وزن استاندارد معمولاً 20 پوند است اما دستگاه های کپی می توانند از کاغذ 22-24 پوند نیز استفاده کنند.

انواع مختلفی نیز وجود دارد. ممکن است بخواهید یک کاغذ با کیفیت بهتر (احساس و روشنایی) یا محیطی (بازیافتی) را نیز در نظر بگیرید. در نظر گرفتن اینها همه عالی است ، اما باید مطمئن شوید از نظر اندازه و وزن مناسب برای دستگاه کپی شماست. فراموش نکنید که کاغذ خود را در یک مکان خشک و گرم نگهداری کنید. در اینجا برخی اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب کاغذ دستگاه کپی مناسب است.

هر بار که دستگاه را دوباره پر کردید ، کاغذ را آماده کنید

در گرفتگی کاغذ دستگاه کپی کاغذ خود را با دقت بارگیری کنید. یک روش صحیح برای تهیه کاغذ در هنگام بارگیری در دستگاه بردار وجود دارد. کاغذ را از بسته بندی مهر و موم شده آن خارج کنید. می دانم ، اکثر مردم این را درک می کنند ، اما ما مشتریانی را دیده ایم که قبلاً ریز پیچیده شده را مستقیماً داخل دستگاه ریخته اند.

این را ببینید  مچاله شدن کاغذ

با قرار دادن آن در یک دسته محکم ، یکدست و مرتب در راهنماهای کاغذ ، این امر می تواند بعداً در وقت شما صرفه جویی کند. آیا قبل از قرار دادن کاغذ در کاست ، در مورد “فن کردن” لکه های کاغذ شنیده اید؟ فن کردن یک دسته کاغذ می تواند ضرر بیشتری نسبت به غیر داشته باشد. هنگامی که کاغذ را فن می کنید ، در واقع می تواند باعث ایجاد بار الکتریسیته ساکن شود و صفحات را بهم بچسباند. و اطمینان حاصل کنید که سینی را بیش از حد پر نکنید.

راهنماهای سینی کاغذ را تنظیم کنید

در گرفتگی کاغذ دستگاه کپی یک کار کاملاً ساده دیگر ، اما باز هم ، این در مورد تنظیم صحیح دستگاه کپی برای تغذیه موفقیت آمیز کاغذ در دستگاه است تا مسدود نشود. هر بار که کاغذ دوباره پر می شود ، راهنماها باید بررسی شوند و در صورت نیاز دوباره تنظیم شوند. راهنماها باید کاغذ را لمس کنند ، اما در مقابل کاغذ خیلی محکم نیستند. باید مقاله را راهنمایی کند ، نه اینکه آن را محدود کند.

غلطک ها را پاک کنید

در گرفتگی کاغذ دستگاه کپی هر بار که کاغذ را در دستگاه کپی جایگزین می کنید ، باید وقت بگذارید تا غلتک ها را با یک پارچه خشک ، تمیز و بدون پرز پاک کنید. کاغذ حاوی ذرات گرد و غبار است و هنگام عبور از روی غلتک ها ، این گرد و غبار می تواند به آنها بچسبد و شروع به جمع شدن می کند. غلتک ها برای گرفتن کاغذ و هدایت آن از طریق دستگاه کپی هستند.

این را ببینید  علت توقف چاپ دستگاه کپی

بنابراین ، وقتی گرد و غبار زیادی جمع شده باشد ، احتمال عملکرد صحیح آنها کم می شود و باعث می شود دستگاه کپی به اشتباه مقاله را تغذیه کند.

هنگام چاپ کاغذ ضخیم تر ، از خوراک دستی استفاده کنید

در گرفتگی کاغذ دستگاه کپی بیشتر دستگاه های کپی می توانند انواع ضخیم تری از کاغذ را بردارند و کپی کنند. قبل از خرید و استفاده از کاغذ ضخیم تر ، لطفاً مشخصات یا کتابچه راهنمای دستگاه کپی را مرور کنید تا مطمئن شوید که فقط از کاغذ با ضخامت های توصیه شده برای دستگاه کپی خاص خود استفاده می کنید.

همچنین ، هنگام استفاده از کارت موجود یا کاغذ ضخیم تر در دستگاه کپی ، مطمئن شوید که از خوراک دستی استفاده می کنید. این اجازه می دهد تا کاغذ برای دستگاه های این نوع کاغذ مسیری کوتاهتر و مستقیم تر (چرخش یا خمش کمتر) داشته باشد.

بیشتر بدانید: چاپ دو طرف کاغذ در Word

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 9 =