نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

6 مشکل ماشین کامپیوتر و مشکلات چاپگر و راه حل

هر کسی که در یک دفتر کار کرده است، ناامیدی ناشی از مشکلات دستگاه کپی و چاپگر را می داند – و هر کسی که فیلم Office Space را دیده است، به نظر می رسد که دراماتورز شدن چاپگر آن را به یاد می آورد. اگر آن را ندیده اید، فیلم نمایشی از مشکلات معمول دستگاه های کپی را برای خندیدن به تصویر می کشد. اما هرکسی که بیشتر از همه به دستگاه خراب کپی برخورد کرده باشد، می داند که در واقعیت آنقدر شوخ طبع نیست. دستگاه های کپی اداری مهارت باورنکردنی در ایجاد ناامیدی دارند. در زیر برخی از رایج ترین مشکلات چاپگر و بهتر از آن، چند نکته برای وضوح وجود دارد.

6 مشکل کپی و آنچه در مورد آنها باید انجام شود

  1. مچاله شدن کاغذی

کارمندی که با گیربند کاغذ دستگاه کپی کار می کند یک گیرباد کاغذ متداول ترین خطای دستگاه کپی است. دلایل وقوع از اندازه کاغذ اشتباه تا بارگذاری کاغذ نامناسب و قدیمی متفاوت است. این مسائل باعث می شود که دستگاه های کپی کاغذ را به اشتباه بکشند و در نتیجه گیر کنند.

تاخیر ناشی از آن می تواند باعث شود کارمندان دیر در جلسات حاضر شوند یا مهلت های حساس را از دست دهند رفع این نوع مسائل مستلزم این است که کسی به صورت دستی کاغذ بسته شده را برداشته و اندازه مناسب کاغذ را بارگیری مجدد کند یا ترازبندی کاغذ را اصلاح کند.

همچنین مسئله گرد و غبار کاغذ وجود دارد. گرچه به نظر می رسد چیزی از یک افسانه باشد، گرد و غبار کاغذ واقعی است و تمایل به مسدود کردن ماشین آلات و ایجاد گرفتگی کاغذ دارد. بهترین راه برای جلوگیری از گرد و غبار کاغذ پاک کردن دوره ای لاستیک های تغذیه ای و پاک کردن گرد و غبار جمع شده در داخل دستگاه دستگاه برش است.

  1.  خطوط روی کاغذ

تصویری از کاغذ خط دار از دستگاه فتوکپی که نیاز به عیب یابی دارد هنگامی که یک قطعه کاغذ را با متن یا تصاویر ساده کپی می کنید و نسخه نهایی شما شامل رگه ها، خطوط یا تغییر شکل های دیگر است، یک مشکل در دستگاه کپی است. دلایل متعددی وجود دارد که این مسئله ممکن است رخ دهد، بنابراین یافتن راه حل می تواند به کمی عیب یابی دستگاه کپی نیاز داشته باشد.

این را ببینید  دستگاه فتوکپی کنون ADVANCE 4545i III

منابع بالقوه این مشکل دستگاه کپی عبارتند از:

  • مواد خارجی روی شیشه یا آینه های اسکنر
  • سوعملکرد واحد طبل یا توسعه دهنده (فقط در سیستم های کپی چند جز اعمال می شود)
  • سو-عملکرد تیغه درام، در نتیجه خطوط بزرگی به صورت عمودی پایین صفحه وجود دارد
  • مشکل فیوزرها

اولین مسئله با حذف تداخل ها و تمیز کردن شیشه و آینه های اسکنر حل می شود. برای راهنمایی های مناسب تمیز کردن، به کتابچه راهنمای کاربر دستگاه خود مراجعه کنید با جایگزینی واحد ایجاد کننده مشکل، مشکلات باقیمانده برطرف می شود. این مشکلات باید با تماس با ارائه دهنده خدمات خود رفع شود.

  1. مسائل مربوط به کارتریج یا تونر

کارتریج های تونر کم، خالی یا سو عملکرد می توانند باعث بروز مشکلاتی در دستگاه کپی شما شوند. اگر تونر یا کارتریج کم یا خالی است، تعویض باید مشکل را برطرف کند. اگر کارتریج خراب باشد، احتمالاً به یکی از دو مورد مربوط می شود:

  1. خطای تولید کننده – یک نسخه از کپی های بی کیفیت و کارتریج را به محل خرید بیاورید و درخواست تعویض کنید.
  2. موارد ناسازگاری – بیشتر دستگاه های کپی به تونر خاصی احتیاج دارند. اگر سعی کنید از یک کارتریج ناسازگار استفاده کنید، کیفیت چاپ شما آسیب می بیند.

     4. صفحات WRINKLED

هیچ چیز حرفه ای در مورد کپی کردن صفحاتی که از ماشین حالت چین خورده خارج می شوند وجود ندارد. شاید به نظر یک مسئله جزئی باشد، اما اگر کارمندان در جلساتی با دستور کارهای چروک حاضر شوند یا گزارش هایی ارائه دهند که به نظر می رسد از زیر کوله پشتی دانشجویی کنده شده اند، چگونه به نظر می رسد؟

این را ببینید  بهترین زمان تعویض دستگاه کپی

صفحات چروکیده اغلب نتیجه غلتک های خوراکی و خروجی فرسوده ای است که باعث چسبندگی یا گرفتگی می شود. سینی های کاغذی فرسوده، رطوبت ناشی از رطوبت و مجموعه های ذوب کننده نیز می تواند منجر به ایجاد چین و چروک شود. اگر به هر دلیلی انبار کاغذ آسیب دید، از آن استفاده نکنید. برای مشکلات مربوط به سینی های کاغذ، می توانید جایگزین ها را خریداری کنید. با این حال، رفع مونتاژ فیوزر و غلطک های تغذیه نیاز به کمک یک تکنسین دارد.

  1. کپی ها خیلی سبک هستند یا خیلی تاریک

تصویری از کاغذهای کپی شده که خیلی تاریک به نظر می رسند اکثر اوقات، مشکلات مربوط به روشنایی و تاریکی در صفحات کپی نتیجه عدم تعادل در کنترل های تراکم در دستگاه کپی است. ممکن است شخصی به طور ناخواسته تنظیمات قبلی را تغییر داده و تصاویر بعدی را خیلی سبک یا خیلی تاریک کپی کند.

در این حالت، تنظیم مجدد سطح چگالی بهترین راه حل است. همچنین ممکن است که درام به پایان عمر خود رسیده باشد یا تونر در دستگاه خراب شده باشد. برخی از تونرهای پس از فروش متناسب با کدهای سازنده نیستند و می توانند منجر به مشکلات تراکم نور شوند. جایگزین ها باید خریداری و نصب شوند.

  1. نقاط در صفحه

همانطور که از نامش پیداست، این مشکل دستگاه کپی شامل آرایه هایی تصادفی از نقاط است که یک نسخه کاملاً مناسب را به هم می زند. اگر هر بار نقاط را در همان مکان مشاهده کنید، احتمالاً لکه ها یا آوارهای آینه کپی یا شیشه وجود دارد. بار دیگر می توان با تمیزکاری صحیح شیشه و آینه ها این مشکل را برطرف کرد.

این را ببینید  عدم تشخیص کارتریج سازگار

یک آرایه تصادفی تر از نقاط تکرار شده در کل سند می تواند نقص درام باشد. جایگزینی درام باید مسئله را برطرف کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هشت =