نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به هم چسبیدگی کاغذ در پرینتر / یکی دیگر از مشکلات دارندگان دستگاه­‌های کپی که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند به‌ هم چسبیدن کاغذ­های دستگاه کپی­‌تان می­باشد. اشکالات رایج برای دارندگان دستگاه کپی آشناست، این نیز یکی از مشکلاتی است که اگر شما نیز یکی از استفاده‌کنندگان این دستگاه هستید ممکن است با آن روبه‌رو شده باشید یا در آینده بشوید. در این شرایط دستگاه قادر به تشخیص برگه­‌های به‌هم چسبیده نبوده و آن­ها را با هم و یا چند تا چند تا درون دستگاه می­‌برد.که در مقادیر بالای کپی مشکلات بسیاری را به وجود می‌­آورد. در این مقاله سعی در یادگیری مواردی برای این مشکل داریم با ما همراه باشید.

علت به‌ه‎م چسبیدن برگه­‌ها در دستگاه کپی

در مورد بهم چسبیدن ورقه­‌های کاغذ دو علت اصلی را می­توان بیان کرد. یکی بار الکتریکی مثبت یا منفی ای که بین ورقه­‌های کاغذ به وجود می‌­آید باعث می­‌شود آن­ها بدون اینکه میل به از هم جدا شدن داشته باشند به یکدیگر بچسبند و با هم وارد دستگاه شوند. اما در ادامه این بند به دلیل دیگری اشاره می­‌کنیم که شاید ندانید، علت اصلی بهم چسبیدن کاغذ­ها خشکی بیش از حد محیط است. که با وجود این دلیل متوجه می­‌شوید که کاغذ­ها بیشتر میل به‌هم چسبیدن دارند و از هم به راحتی جدا نمی­شوند. کاغذ­ها به کاغذ­هایی بلااستفاده و بی­‌کیفیت تبدیل می­شوند که امکان کپی بر روی آن­ها وجود نخواهد داشت.

به هم چسبیدگی کاغذ در پرینتر

راه کار­هایی برای رفع مشکل به‌هم چسبیدن کاغذ

در راستای بهبود کیفیت چاپ، راه کار­هایی وجود دارد که کمک می­‌کند کیفیت چاپ در دستگاه شما حفظ شود. پس با انجام این موارد ساده به فرایند چاپ در دستگاه خود کمک کنید.

این را ببینید  مشکلات اصلی چاپگر

چند مورد از این راهکار­ها در اینجا بیان می­شود که هر دو حالت پیشگیرانه داشته و در صورت رعایت شاهد کیفیت بهتر در دستگاه کپی خود خواهید بود.

کنترل آب و هوای شرجی

یک علت بیان شده برای بهم چسبیدن کاغذ­ها به یکدیگر، خشکی بیش از حد هوا بود که برعکس آن نیز همین مشکل را به وجود می­آورد. اگر در محیطی مرطوب زندگی می­کنید، کشیده شدن رطوبت هوا توسط کاغذ­ها نیز باعث این اتفاق می­شود. کاغذ­ها با جذب رطوبت هوا بهم دیگر می­چسبند و بلا استفاده می­شوند.

استفاده از دستگاه­‌های ضد الکتریسیته

یکی دیگر از روش­هایی که استفاده می­شود استفاده از دستگاه‌­های ضد الکتریسیته است. استفاده از تجهیزات ضد الکتریسیته نظیر تخلیه کننده­‌های الکتریکی و دمنده­‌های یونی است، که این تجهیزات میزان بار الکتریکی ساکن را کاهش می­‌دهند. تجهیزات یون ساز نیز با افزایش رسانایی الکتریکی محیط از تجمع بار الکتریکی ساکن روی سطح کاغذ جلوگیری می­کنند.

باد دادن کاغذ

باد دادن کاغذ معمولا یکی از کار­هایی است که پیش از قرار دادن کاغذ در سینی کاغذکش انجام می­شود. اینگونه که دسته کاغذهای برداشته شده باد داده شده تا چسبندگی موجود بین کاغذ­ها کمتر شود و در نتیجه کاغذ­ها کمتر به یکدیگر بچسبند.

استفاده به موقع از کاغذ­های در آورده

هر دسته کاغذی که از بسته کاغذ­های A4 خود در می­آورید تا از آن استفاده کنید به اندازه نیاز همان موقع شما باشد یا حداکثر تا یک روز استفاده شود. چرا که با بودن در محیط رطوبت کشی آن­ها بیشتر می‌­شود و غیر قابل استفاده می­‌شوند و بودن در محیطی که بسته باشد برای عدم جذب رطوبت بهتر است.

این را ببینید  بهترین مارک فتوکپی

در انتهای این مقاله به چکیده‌­ای از مطالبی که تا اینجا به آنها اشاره کردیم می­‌پردازیم. راجع به مشکل به‌هم چسبیدن کاغذ­ها صحبت کردیم و گفتیم با انجام کار­های کوچک اما تاثیر گذار می‌­توانید از آن­ها در مقابل بهم چسبیدن محافظت کنید. اگر شما هم با مشکل بهم چسبیدن ورقه­‌های کاغذ در دستگاه کپی رو به رو هستید با خواندن این مقاله می­‌توانید اطلاعات مفیدی راجع به این موضوع به دست آورید.

آیا می دانید: هیتر دستگاه فتوکپی چیست؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یک =