نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا کارتریج های فتوکپی خشک می شوند؟

کارتریج های فتوکپی برای همیشه دوام ندارند، اما چه مدت می توانند دوام بیاورند؟ در این مقاله، ما تمام عوامل اساسی را که بر طول عمر کارتریج چاپ شما تأثیر می گذارد، از جمله ماندگاری و تاریخ انقضا کارتریج، تجزیه می کنیم تا بتوانید از فتوکپی خود بیشترین بهره را ببرید.

کارتریج های جوهر با گذشت زمان خشک می شوند. اگر آنها مدت طولانی در دستگاه شما نشسته باشند، در نهایت خشک می شوند و غیر قابل استفاده می شوند. ما توصیه می کنیم هر دو هفته یک بار چاپ کنید تا کارتریج های جوهر شما به طور روان کار کند. با تمیز کردن سر چاپ می توان کارتریج بیکار را دوباره فعال کرد. اگر جوهر خشک شده باعث گرفتگی شود، عملکرد تمیز کردن باعث می شود تا کارتریج های شما پرمصرف شوند. ما مراحل زیر را با استفاده از Epson WorkForce WF-3820 دنبال می کنیم، اما مهم نیست که از کدام فتوکپی استفاده می کنید برای مراحل تمیز کردن خاص دستگاه خود با دفترچه فتوکپی خود مشورت کنید.

کارتریج های تونر داستان کمی متفاوت دارند

کارتریج های تونر به همان روشی که کارتریج جوهر به دلیل تونری که در داخل کارتریج است خشک نمی شود. بر خلاف جوهر که پایه آن مایع است، تونر یک پودر خشک است که از اجزای پلاستیکی تشکیل شده است بنابراین خشک نمی شود. می توانید یک کارتریج تونر را هفته ها در دست چاپ خود بگذارید و هنوز چاپ نشده است.

ماندگاری کارتریج من چقدر است؟

ماندگاری کارتریج فتوکپی مدت تقریبی دوام کارتریج در بسته بندی مهر و موم شده آن است. ماندگاری کارتریج فتوکپی اصلی 24 ماه و ماندگاری کارتریج سازگار 36 ماه است.

چرا بعضی از کارتریج ها تاریخ انقضا دارند؟

تاریخ انقضا در کارتریج ها وجود دارد تا کاربران را ترغیب به چاپ کند قبل از اینکه جوهر فتوکپی در معرض گرفتگی یا مشکلات کیفیت چاپ قرار گیرد. تاریخ ها را می توانید در کنار کارتریج یا در جعبه کارتریج پیدا کنید. بسیاری از فاکتورها، نه فقط تاریخ انقضا، در وخامت احتمالی کارتریج فتوکپی نقش دارند، از جمله نحوه ذخیره شدن آن، دمای محیط ذخیره سازی و اینکه آیا در یک بسته بندی مهر و موم شده است یا نه.

این را ببینید  چاپ دو طرف کاغذ در Word

آیا بعد از تاریخ انقضا هنوز می توانم از کارتریج استفاده کنم؟

کارتریج ها در صورت نگهداری صحیح در محیط صحیح بیشتر دوام می آورند. در صورت باقی ماندن در بسته بندی مهر و موم شده، حداقل دو سال پس از تاریخ خرید دوام می آورند. حتی پس از دو سال، کارتریج شما هنوز هم قابل استفاده است، بنابراین ارزش آزمایش را دارد. بخاطر داشته باشید، یک کارتریج منقضی شده می تواند به طور بالقوه سر فتوکپی شما را مسدود کند، که بسته به نوع فتوکپی شما، حل آن هزینه زیادی دارد.

در صورت عدم استفاده صحیح از کارتریج، ممکن است خشک شود. برای اینکه از کارتریج فتوکپی خود بیشترین بهره را ببرید، مطمئن شوید که مهر و موم شده باقی مانده و در فضای تاریک و خنک مانند کمد میز به صورت قائم ذخیره شده است. پس از نصب، اطمینان حاصل کنید که حداقل هر دو هفته یکبار کار چاپ را انجام می دهید تا کارتریج را در اولویت قرار دهید. امیدواریم این راهنما مفید واقع شده باشد.

از چه نوع فتوکپیهایی می توانم تصاویر Micro SD را چاپ کنم؟

بسیاری از انواع فتوکپی های عکس دارای اسلات کارت SD هستند که به شما امکان می دهد بدون استفاده از رایانه مستقیماً تصاویر را از روی کارت چاپ کنید. اگر تلفن یا دوربین شما تصاویر را روی کارت MicroSD ذخیره می کند، قرار دادن کارت کوچک در یک آداپتور کارت SD بزرگتر، مشکلات سازگاری را حل می کند. برخی از فتوکپیها از قابلیت ویرایش عکس برخوردارند، بنابراین می توانید قرمزی چشم را کاهش داده و مشکلات نوردهی جزئی را قبل از چاپ تصاویر MicroSD خود اصلاح کنید.

این را ببینید  خرابی مین‌برد دستگاه کپی

جوهر افشان

بیشتر فتوکپی های عکس از چاپ پیزوالکتریک برای پاشیدن قطرات ریز جوهر روی سطح انواع مختلف کاغذ استفاده می کنند. کارتریج های جوهر موجود در این فتوکپی ها حاوی جوهر فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه هستند، اگرچه دوربین شما پیکسل های عکس های شما را به صورت قرمز، سبز، آبی و سیاه ذخیره می کند. به همین دلیل، هنگام چاپ تصاویر از کارت MicroSD، ممکن است تفاوت کمی در رنگهایی که در صفحه LCD فتوکپی و تصاویر چاپ شده مشاهده می کنید، مشاهده کنید. فتوکپی های جوهر افشان با کیفیت حرفه ای می توانند تا هفت رنگ جوهر برای نتایج واقعی تر داشته باشند.

تصعید رنگ

برخی از فتوکپی ها برای چاپ تصاویر پر جنب و جوش و مقاوم در برابر محو شدن در رسانه های خاص از رنگ تصعید رنگ استفاده می کنند که هنگام تصعید رنگ را جذب می کند. این فرایند شامل گرم کردن رنگهای خاصی است که مستقیماً از جامد به گاز تبدیل می شوند و در سطح محیط، که از الیاف مصنوعی ریز تشکیل شده است، نفوذ می کنند. تصعید از رنگ باعث ایجاد رنگهای مداوم می شود، در مقایسه با رنگ آمیزی لکه های ریز رنگ در چاپ جوهر افشان. استفاده از شیار کارت حافظه در فتوکپی های تصعید رنگ، مشابه چاپ تصاویر MicroSD با فتوکپی های جوهر افشان است و می توانید تصاویر را قبل از چاپ روی صفحه LCD مشاهده کنید.

قالب گسترده

فتوکپی های عکس با فرمت گسترده برای مصرف کنندگان معمولاً اندازه هایی را تا 13 اینچ در 19 اینچ چاپ می کنند. این فتوکپی های رومیزی فقط از فناوری جوهر افشان استفاده می کنند و فتوکپی های تصعید رنگ با فرمت گسترده، تجهیزات حرفه ای و گران قیمت و بدون اسلات کارت حافظه هستند. پرینترهای جوهر افشان با فرمت عریض گرانتر از فتوکپی های استاندارد هستند و بسیاری از آنها تصاویر با کیفیت حرفه ای تولید می کنند. هنگام چاپ از شیار کارت حافظه، می توانید اندازه کاغذ را انتخاب کنید که می تواند کوچکتر از حداکثر اندازه باشد. این ویژگی می تواند مفید باشد در صورت چاپ تصاویر با اندازه سنتی برای آلبوم های عکس و گاهی چاپ تصاویر به صورت پوستر برای کادربندی.

این را ببینید  حداکثر وضوح فتوکپی لیزری

ملاحظات

چاپ مستقیم عکس ها از شیار کارت حافظه روی فتوکپی می تواند در وقت صرفه جویی کند، اگرچه قابلیت ویرایش می تواند محدود باشد. اگر مطمئن باشید که عکس های شما با تعادل رنگ سفید و جبران نوردهی مناسب به درستی در معرض نمایش قرار گرفته اند، این روش به خوبی کار می کند، اما ممکن است صفحه کوچک LCD در برخی فتوکپیها به شما دقیقاً نشان دهد که چاپ شما چگونه است اگر کارت MicroSD شما رمزگذاری شده باشد، فتوکپی شما نمی تواند به عکس های کارت دسترسی داشته باشد. برخی از تلفن های ویندوز باعث می شود کارت های MicroSD برای فتوکپیها و سایر دستگاه ها قابل خواندن نباشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − شش =