نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مین‌برد دستگاه کپی/ هر وسیله الکترونیکی نیاز دارد به قطعات سخت افزاری ای که کمک کنند به انجام وظایفی که بر عهده دستگاه گذاشته می­‌شود. درباره این که سخت افزار چه وظایفی را برعهده دارد باید گفت که دستگاه­‌ها بخش‌­های مختلفی دارند و هر بخش عموما به کار مخصوص به خود مشغول است. برای همین گوییم دستگاه کپی از سخت افزار­های متعددی ساخته شده است چرا که وظایف مختلفی برعهده دارد. مین‌­برد همانطور که از اسمش مشخص است برد اصلی دستگاه کپی ما می­‌باشد، بعد از اینکه این جمله را بدانید حدس می­زنید که کار­های اصلی برعهده این قطعه است، مین­‌برد جایی است که قطعات سخت افزاری مختلف با وظایف مختلف روی آن سوار می­‌شوند و این قطعه وظیفه مدیریت دستورات و انجام دستورات متفاوت را دارد.

چرا امکان خرابی مین­‌برد دستگاه کپی وجود دارد؟

مثالی که برای درک مفهوم چگونگی کارکرد مین­‌برد در دستگاه کپی می‌­توان زد مغز انسان است. عضو تصمیم گیرنده و پردازشگر تصمیمات بدن انسان. مین­‌برد نیز به همین طریق تصمیم می‌گیرد که چه دستوراتی برای انجام چه کارهایی به چه بخش­‌هایی داده شود. اما اگر مشکلاتی برای این بخش پیش بیاید که درست کار نکند منتظر باشید که کارکرد کل دستگاه دچار مشکل شود. در ادامه این مقاله می­‌پردازیم به علت‌­های خرابی مین­‌برد. مین­‌برد از قطعات کوچک­تری مثل چیپ­ست، بایوس و cmos تشکیل شده است. که هر یک از این اجزا وظایف خاصی را برعهده دارند. خراب شدن مین­‌برد یا با اشکال کارکردن آن باعث می‌شود. دیگر قطعات نیز به درستی کار نکنند و کل عملکرد دستگاه دچار مشکل می­‌شود. مین­‌برد دستگاه کپی به کمک اجزا خود خروجی دستگاه کپی را صادر می­‌کند.

این را ببینید  دلایل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

مین‌برد دستگاه کپی

نشانه های خرابی مین­‌برد

مین‌­برد دستگاه کپی به نوسانات برق حساس می­‌باشد که این حساس بودن گاهی باعث می‌­شود که دستگاه در اثر نوسانات ناخواسته برق دچار خرابی و یا حتی سوختن مین­‌برد و در نتیجه روشن نشدن دستگاه بشود. استشمام بوی غیر عادی مثل سوختگی، شنیدن صدای جرقه، سیاهی بخشی از مدار، گرم نشدن بعضی از قطعات، شکل غیر عادی، داغ شدن زیاد برد، خارج شدن خازن­‌ها از حالت عادی نشانه‌­هایی است که می‌­توان فهمید.

تعمیر مین‌­برد دستگاه کپی

بعد از اینکه مطمئن شدید که دستگاه شما به علت خرابی مین­‌برد نشانه­‌هایی از خود نشان می‌­دهد یا دچار مشکل شده است. در پی انجام تعمیرات و رفع مشکل دستگاه­تان به این فکر می­‌افتید که آیا تعمیر این قطعه بهتر است یا تعویض آن. که در ادامه به مواردی که به این تصمیم گیری کمک می­کنند می­‌پردازیم.

معمولا اگر دستگاه شما دچار آسیب سطحی شده باشد یا مواردی باشد که بتوان آن­ها را با تعمیر برطرف کرد کارشناسان مراکز تعمیرات دستگاه کپی با خرج هزینه کمتر برای شما آن­ها را تعمیر کرده و قضیه همین جا تمام می­‌شود. اما اگر آسیب شدید­تر باشد و نشود با تعمیرات مشکل را برطرف کرد پیشنهاد می­‌شود که تعویض مین­‌برد را در گزینه­‌های رفع عیب خود قرار دهید. مراقب باشید که تعویض قطعه­‌ی مهمی مثل مین­‌برد نیاز به مهارت و تجربه دارد و اصلا به عنوان یک فرد آماتور پیشنهاد نمی­‌شود که این کار را انجام دهید.

برای تعویض مین‌­برد دستگاه کپی­‌تان باید پنل دسترسی دستگاه­تان را به آرامی باز کنید و محافظی که شیشه را پوشانده است را همچنین به آرامی باز کنید. سپس برای تعویض و تعمیر مین‌­برد دستگاه کپی پیچ­‌های بالا و پایین صفحه را بردارید. در ادامه این روند می­‌توانید به رفع عیب دستگاه کپی بپردازید. پیشنهاد می­‌شود از کارشناسان مجرب مراکز تعمیرات دستگاه کپی استفاده کنید.

این را ببینید  ویژگی دستگاه فتوکپی

در این مقاله در مورد قطعه­‌ای مهم به اسم مین­‌برد و دلایل خرابی آن صحبت کردیم ، این قطعه مثل مغز انسان مرکز تصمیم گیری دستگاه می­‌باشد و اگر خراب شود همه دستگاه دچار مشکل می­‌شود. برای تعویض این قطعه سعی کنید خودتان دست به انجام این کار نزنید.

آیا می دانید: علت توقف چاپ دستگاه کپی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 8 =