نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تیره یا روشن شدن کپی‌های دستگاه کپی/ دستگاه‌های کپی امروزی یکی از وسایلی هستند که در ادارات، شرکت ها، دانشگاه و مدارس و بسیاری از جاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه های کپی امروزی یکی از ابزار هایی هستند که به صورت عمومی توسط افراد مختلف برای کار‌های مختلفی همچون پرینت، کپی و… به ما کمک می‌کنند.

علاوه بر اینکه این دستگاه ها بسیاری از مشکلات ما را حل کرده اند پس از گذشت مدت زمانی ممکن است دچار مشکلاتی شوند که در صورت نداشتن اطلاعات کافی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نمی‌توان مشکل آن ها را حل کرد، بنابراین با بدست آوردن اطلاعات کافی راجع به این موضوع می‌توانید دستگاه خود را بهبود بدهید.

یکی از علت‌هایی که کپی‌های یک دستگاه فتوکپی بسیار روشن یا بسیار تیره می‌شوند تنظیم نبودن رنگ این دستگاه‌ها می‌باشد. که در ادامه به چگونگی و مراحل تنظیم رنگ دستگاه‌های کپی می‌پردازیم تا بتوان از این اتفاق شایع جلوگیری کرد پس با ما همراه باشید.

دلایل تیره یا روشن شدن کپی

مشکلاتی مثل تیره یا روشن شدن کپی های یک دستگاه همانطور که پیش تر اشاره کردیم به علت تنظیم نبودن رنگ دستگاه کپی می باشد، که با آگاهی بر این مطلب می توان با انجام تنظیمات صحیح از اتفاق دوباره این مشکل جلوگیری کنیم.

عموما این مشکل به دو علت شایع اتفاق می افتد که در ادامه به تفضیل درباره آن ها صحبت می کنیم.

  1. تنظیم اشتباه و یا دستکاری تنظیمات قبلی دستگاه کپی
  2. بهم ریختگی توازن کنترل تراکم

تیره یا روشن شدن کپی‌های دستگاه کپی

تنظیم اشتباه دستگاه و یا دستکاری تنظیمات قبلی چه اثری بر تیره یا روشن شدن کپی دارد؟

در بخش قبل مقاله اشاره کردیم که تنظیم اشتباه دستگاه و یا دستکاری تنظیمات قبلی یکی از موجبات تیره یا روشن شدن کپی می‌باشد. از آنجا که هر فرد با آگاهی پایین یا بدون آگاهی در هر کاری امکان بروز خطا در آن کار را افزایش می دهد افرادی که با تنظیمات دستگاه کپی آشنا نیستند و بدون داشتن اطلاعات کافی دست به برهم زدن تنظیمات قبلی و یا انجام تنظیمات جدید می‌زنند می‌توانند موجب به وجود آوردن مشکلاتی از قبیل تیره یا روشن شدن کپی های دستگاه بشوند.

این را ببینید  آموزش تعمیر و نگهداری دستگاه فتوکپی

اما برای رفع این مشکل چه می‌توان کرد؟

باید بگوییم هرگاه تنظیمات دستگاه به هر دلیلی به هم ریخت شما می‌توانید با قرار دادن تنظیمات دستگاه بر روی حالت پیش فرض تنظیمات را به حالت اولیه خود بازگردایند. معمولا با انجام این کار مشکل دستگاه کپی شما برطرف می‌شود چرا که اشتباهاتی در تنظیمات باعث می‌شود که تعادل کنترل کپی از بین برود، در نتیجه سبب تیره یا روشن شدن کپی شود.

بی توجهی به توازن کنترل تراکم در دستگاه کپی سبب چه چیزی می‌شود؟

بی‌توجهی به کنترل چگالی سبب می‌شود صفحات کپی گرفته شده تیره یا روشن شوند. اگر دستگاه شما نیز این مشکل را پیدا کرد و با بررسی تنظیمات و قرار دادن تنظیمات دستگاه بر روی حالت خودکار این مشکل برطرف نشد می‌توانید شک کنید که شاید کنترل تراکم دستگاه دچار مشکل شده است.

برای برطرف کردن این مشکل بهتر است مجددا تنظیمات کنترل تراکم دستگاه را انجام دهید تا اگر با زیاد شدن تراکم کپی‌های تیره، یا با کم شدن تراکم کپی‌های روشن به شما تحویل می‌دهد مجددا به صورت اصلی و نرمال خود بازگردد. برای این کار اگر خودتان به تنظیم تراکم دستگاه وارد نبودید می‌توانید با قرار دادن دستگاه بر روی حالت خودکار به یک حالت نرمال که معمولا هم جواب‌دهی خوبی دارد دسترسی پیدا کنید.

تنظیم رنگ دستگاه یکی از علت‌های اصلی تیره یا روشن شدن کپی

یکی دیگر از علت‌های اصلی تیره یا روشن شدن کپی ها تنظیم نبودن رنگ دستگاه کپی می‌باشد.

اگر در تنظیمات دستگاه به صورت سهوی یا عمدی تنظیمات رنگ دستگاه به هم بخورد و از حالت اولیه و اصلی خود خارج شود ممکن است کپی‌های شما بسیار تیره یا بسیار روشن گرفته شود که باید با برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه خود این مشکل را برطرف کنید.

این را ببینید  علت تیره یا روشن شدن کپی‌های دستگاه کپی چیست؟

در این مقاله سعی بر آن شد علت‌های رایج تیره یا روشن بودن دستگاه کپی را مورد بررسی قرار دهیم و با افزایش اطلاعات شما در این موارد شما در بهبود هرچه بهتر دستگاه کپی خود یاری کنیم.

آیا می دانید: رفع خرابی های دستگاه کپی در ویندوز 10 و 11

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =