نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ایجاد نقاط روی صفحات کپی شده/ یکی دیگر از معضلات رایج برای دستگاه‌های کپی افتادن نقاطی اضافی بر روی صفحه ی پرینت شده می‌باشد.

دستگاه‌های پرینت ممکن است دچار مشکلات متفاوتی شوند که در اینجا قصد دایم بپردازیم به علت‌هایی که باعث این مشکل خاص در دستگاه کپی می‌شوند و راه حل‌هایی را برای رفع این مشکل ارائه کنیم.

به طور کلی برای جلوگیری از خرابی‌های دستگاه کپی خود، باید به فکر منظم سرویس و تمیز کردن دستگاه خود باشید. اگر حزو کسانی هستند که از این دستگاه زیاد استفاده می‌کنند هر چهار ماه یک بار انجام سرویس جنرال برای آن ضروری است. همینطور اگر استفاده آنچنانی ای ندارید هر شش ماه یک بار می‌توانید سرویس جنرال را انجام دهید. همچنین جدا از این اعداد با رسیدن تعداد برگه‌های کپی شده به عدد 10 هزار می‌توانید به فکر سرویس کردن دستگاه خود باشید.

برای سرویس کردن دستگاه خود می‌توانید با مراجعه به مراکز پشتیبانی و تعمیرات دستگاه‌های کپی از خدمات افراد خبره در این حوزه بهره مند شوید.

چرا صفحات کپی دارای نقاط می‌باشد

اگر شما هم تاکنون از دستگاه‌های کپی استفاده کرده باشید می‌دانید که ممکن است مشکلات متعددی برای این دستگاه‌ها پیش بیاد، مشکلاتی از قبیل افتادن نقاط بر روی کاغذ کپی شده یکی از مشکلاتی است که در این بین دیده می‌شود.

یکی از مهم ترین علت‌های این اتفاق وجود کثیفی‌ها و آلودگی‌ها بر روی شیشه دستگاه کپی و یا بخش‌های دیگری از دستگاه است که موجب این اتفاق می‌افتد. اگر بر روی کاغذ‌های کپی شده دستگاه شما لکه‌های‌ یکسانی بر روی همه کاغذ‌ها دیده می‌شود می‌توانید مطمئن شوید که علت این اتفاق کثیفی دستگاه شما می‌باشد که در مورد این موضوع سرویس کردن دستگاه را پیشنهاد کردیم که حتما آن را انجام دهید.

این را ببینید  علت سایه انداختن دستگاه کپی روی برگه‌ها چیست؟

ایجاد نقاط روی صفحات کپی شده

 یکی دیگر از مشکلاتی که باعث این موضوع می‌شود، استفاده از کاغذ‌هایی است که با دستگاه شما سازگاری ندارد، کاغذ‌های مرطوب و… که باعث به وجود آمدن این موضوع می‌شود.

راه حل‌هایی که کمک می‌کند بر روی کاغذ‌ها نقاط نبینیم

برای رفع این مشکل راه حل‌های زیادی وجود دارد که در اینجا لیستی از کار‌هایی که می‌توانیم و می‌تواند به ما کمک کند را داریم که با هم می‌بینیم:

  1. لنز‌های هد چاپ را تمیز کنید.
  2. کاتریج‌های درام را مجددا قرار دهید.
  3. تمیز کننده میانی تسمه انتقال را بررسی کنید.
  4. ظرف تونر زباله یا همان waste toner container را دوباره در جای خود قرار دهید.
  5. یک صفحه تکراری را چاپ کنید.
  6. کارتریج درام مناسب را تعویض کنید.
  7. مونتاژ فیوزر را جایگزین کنید.

اگر این هفت مرحله را انجام دهید احتمالا مشکل افتادن نقاط بر روی کاغذ‌های شما بر طرف می‌شود اما اگر آشنایی لازم برای بررسی این موضوعات با دستگاه کپی را نداشتید حتما با کمک گرفتن از یک شخص ماهر می‌توانید این هفت مرحله را طی کرده و در جهت بهبود کارایی دستگاه خود گام بردارید.

همچنین می‌توانید با مراحل زیر سعی کنید اشکال را پیدا کرده و آن را حل کنید:

پاک کردن تونر اضافه

گفتیم از مواردی که باعث به وجودآمدن این مشکل می‌شود وجود ذرات گرد و غبار و یا گیر کردن قطعاتی مثل چسب از برچسب‌ها و پاکت‌ها و گیره کاغذ و منگنه باشد. تونر این قسمت‌ها روی درام جمع می‌شود و یا به آن می‌چسبد و سبب ایجاد نقاز بر روی صفحات کپی شده می‌شود.

این را ببینید  دستگاه فتوکپی کنون ADVANCE DX 4725i

کپی گرفتن برای پاک کردن سطح درام

برای حل مشکل می‌توانید به سراغ کپی گرفتن صفحات خالی بروید اینگونه که با قرار دادن 10 کتغذ کاملا سفید شروع به کپی گرفتن 10 نسخه خالی بکنید که با امکان بالا پس از این کار سطح درام شما تمیز شده و دیگر نقاط بر روی صفحات نمایش داده نمی‌شود.

اگر با انجام کار‌های بالا باز هم مشکل برطرف نشد، به سراغ تمیز کردن سطح درام خود بروید که این کار معمولا باید بیش از یک بار انجام شود.

در این مقاله به رفع مشکل نقاط به وجودآمده بر روی صفحات کپی پرداختیم گفتیم این مشکل اقلب به علت کثیفی سطوح و قطعات دستگاه کپی و آلوده بودن آن‌ها به گرد و غبار و… به وجود می‌آید. با انجام راه کار‌های بالا می‌توانید در جهت تعمیر دستگاه خود قدم بردارید، اگر نتوانستید تنظیمات و بررسی‌های لازم را انجام دهید حتما از یک شخص مجرب کمک بگیرید.

آیا می دانید: بهترین زمان تعویض دستگاه کپی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 17 =