نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن دستگاه کپی/ از جمله مواردی که کاربران دستگاه های کپی را درگیر خود می­کند، مشکلاتی است که یک دفعه میفهمید با آن رو به رو شده اید. چیزهایی مثل روشن نشدن دستگاه کپی، گیر کردن کاغذ درون آن، مچاله شدن کاغذ، کپی گرفتن های پی در پی و یا کپی هایی با رنگ بهم ریخته می­تواند من جمله مشکلاتی باشد که کاربران را درگیر کند در پی آن مدت زمانی طول بکشد تا بتوانیم دوباره از آن به درستی استفاده کنیم.

همینطور می­توان گفت ممکن است شما یک روز که می­خواهید از دستگاه­تان استفاده کنید متوجه شوید که دستگاه کپی شما روشن نمی­شود! در اینجا نگرانی و فکر اینکه مبادا دستگاه شما خراب شده باشد به سرتان می­زند، اما نگران نباشید معمولا علت روشن نشدن دستگاه مشکلاتی در اتصالات دستگاه، خرابی مین برد و بردپاور دستگاه می­باشد. در ادامه این مطلب به دلایل روشن نشدن دستگاه کپی می­پردازیم. برای افزایش اطلاعات خود در مورد دستگاه کپی با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بررسی اتصالات دستگاه کپی

خنده دار به نظر میرسد اما احتمالا شما در اولین لحظه روشن نشدن دستگاه­تان به این فکر می­کنید که مبادا دستگاه­تان سوخته باشد! ولی قبل از اینکه قلب­تان با این فکر به تپش بیفتد پیشنهاد می­کنیم اتصالات دستگاه­تان را چک کنید! ممکن است در اینجور مواقع ساده­ترین چیز که وصل بودن اتصالات دستگاه است از چشم شما دور بماند، روشن نشدن دستگاه­تان می­تواند دلایلی به همین سادگی داشته باشد، مثل وصل نبودن سیم دستگاه به پریز.

این یکی از مثال­هایی است که موجب می­شود که دستگاه شما روشن نشود. اما چک کردن اتصالات فقط شامل این موضوع نمی­شود. اتصالات شامل سیمی که از خروجی دستگاه شما به پریز یا سه راهی متصل به پریز و خود پریز می­شود. ابتدا با تعویض پریز برق مورد استفاده از صحیح بودن برق رسانی پریز مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

این را ببینید  دلایل به‌هم ریختگی رنگ در دستگاه های کپی

اگر دیدید که با تعویض پریز مشکل حل شد که چه بهتر. ولی اگر باز هم درست کار نکرد و پریز­های دیگری را چک کردید، اتصال دستگاه به پریز را چک کنید که سیم مورد نظر پارگی، آسیب دیدگی و… نداشته باشد و به دستگاه وصل باشد چون ممکن است در اثر کشیده شدن از جایش خارج شده باشد. همچنین اگر از سه راه یا چند راهی استفاده می کنید مطمئن شوید که برق رسانی آن نیز درست است.

روشن نشدن دستگاه کپی

خرابی مین برد دستگاه

مین برد دستگاه قطعه­ای است که تقریبا جزء مهم ترین قطعات و یا حتی مهم­ترین قطعه محسوب می­شود چرا که این قطعه وظایف مهمی بر عهده دارد. این قطعه که برد اصلی نام دارد محل قرار گیری قطعات مختلف دستگاه و ارتباط قطعات است، مسئولیت برق رسانی به مجموعه قطعات را بر عهده دارد و اگر این قطعه به طریقی دچار مشکل شود دستگاه دیگر روشن نمی­شود. یکی از موضوعات مهمی که به این موضوع منجر می شود نوسانات برق است. چون مین برد محل اصلی پخش برق بین قطعات است ممکن است به علت فشار قوی و ضعیف برق که به آن نوسانات برق گفته می­شود دچار آسیب شده و دیگر روشن نشود.

خرابی برد پاور دستگاه کپی

برد پاور که برد مختص رساندن برق به دستگاه است همانطور که از اسمش پیداست وظیفه انتقال برق به اجزای دستگاه را دارد. هر دستگاه الکترونیکی به این بخش نیاز دارد چرا که دستگاه هایی که با برق کار می کنند نیاز دارند که از طریق قطعه ای برق مورد نیاز خود برای روشن شدن و کار کردن را به دست آورند که این قطعه مسئولیت برق رسانی را انجام می­دهد و اگر این قطعه دچار مشکل شود بقیه قطعات نیز دچار مشکل می­شوند.

این را ببینید  مهم ترین دلایل مچاله شدن کاغذ دستگاه کپی

در انتها باید بگوییم که این مقاله در رابطه با علل روشن نشدن دستگاه کپی نوشته شد، برای کمک به عزیزانی که به این مشکل برخوردند و در لحظه اول فکر می­کنند شاید دستگاه­شان سوخته باشد بیان کردیم که لطفا پیش از ایست قلبی اتصالات دستگاه را چک کنید. در ادامه به دو دلیل شایع دیگر برای این مشکل پرداختیم و به عنوان راه حل برای جلوگیری از آسیب به مین برد باید بگوییم که مراقب نوسانات برق باشید که با استفاده از سه راهی محافظ دار می­توانید از دستگاه خود در مقابل نوسانات برق جلوگیری کنید. امیدواریم در راستای حفظ سلامت دستگاه شما اطلاعات مناسبی به شما داده باشیم.

آیا می دانید: علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =