نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ظهور لکه روی برگه‌های کپی شده/ در بین تمام مشکلاتی که دستگاه کپی ممکن است با آن مواجه شود، می‌­بینیم که یکی از شایع‌­ترین مشکلات آن جوهر پس دادن روی صفحات کاغذ کپی می‌­باشد. اینگونه که زمانی که می­‌خواهید استفاده از دستگاه کپی خود را شروع کنید می­‌بینید که صفحات دارای لکه‌­هایی از جوهر اضافی بر روی خود هستند.

این مشکل به صورتی است که جدا از جوهر درستی که روی کاغذ برای کپی گرفتن پخش شده است آثاری از لکه‌­های جوهر بر روی کاغذ دیده می­‌شود. این موضوع می­تواند علت‌­های متعددی داشته باشد که باعث بشود جوهر درست پخش نشود. برای داشتن اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع و درک موضوع خوب است با گذاشتن وقت کمی با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

علت‌­های جوهر پس دادن دستگاه کپی روی کاغذ

در ادامه به دلایلی که باعث می‌­شود جوهر روی کاغذ به صورت لکه نمایش داده شود می‌­پردازیم. چند تا از این دلایل تنظیم نبودن تنظیمات پرینتر، استفاده از جوهر بی‌­کیفیت، سازگار نبودن جوهر و کاغذ انتخابی، ندادن زمان کافی برای خشک شدن جوهر می‌باشد که در ادامه به اختصار به هر یک می‌­پردازیم.

تنظیم نبودن تنظیمات پرینتر

در مورد پخش شدن جوهر بر روی کاغذ­های دستگاه کپی به این نکته اشاره می­‌کنیم که هر دستگاه با داشتن تنظیمات درست به عملکرد درست و بهینه خود دست پیدا می­‌کند، اگر تنظیمات آن بهم بریزد یا با نوع کاغذ و جوهر هم­خوانی نداشته باشد دچار مشکل می­‌شود و یکی از علائمی که از خود بروز می­‌دهد همین جوهر پس دادن است. برای اینکه از درست بودن تنظیمات دستگاه خود مطمئن باشید تنظیمات دستگاه­تان را به تنظیمات پیش فرض یا اولیه برگردانید، برای اطمینان بیشتر اگر توانستید تنظیمات دستگاه را نوع جوهر و کاغذ مصرفی دستگاه تنظیم کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

این را ببینید  عملکرد دستگاه فتوکپی

ظهور لکه روی برگه‌های کپی شده

استفاده از جوهر بی­‌کیفیت

جوهر یکی از ارکان مهم در دستگاه­‌های پرینت و کپی می­باشد. اگر جوهر مصرفی شما متناسب با نوع کاغذ و دستگاه­تان باشد این مشکلات کمتر پیش خواهد آمد. برای بهتر عمل کردن دستگاه­تان از جوهر­های با کیفیت و درجه یک استفاده کنید. نوع جوهر مصرفی در دستگاه­‌های کپی در کیفیت چاپ و جلوگیری از پخش شدن آن بر روی کاغذ بسیار تاثیرگذار است.

در بازار جوهر­هایی با قمت پایین پیدا می­‌شوند که کیفیت چاپ نامناسبی را به شما می‌­دهند و علاوه بر آن امکان زدن صدمات نیز به دستگاه بالاتر می رود.

سازگار نبودن جوهر و کاغذ انتخابی

یکی از موضوعات تاثیرگذار در این بحث که سطح کارایی دستگاه کپی شما را تحت تاثیر قرار می­‌دهد سازگار نبودن جوهر و کاغذ انتخابی است. در مورد کیفیت چاپ باید حواستان باشد که از کاغذ و جوهری استفاده کنید که هم با دستگاه شما سازگار باشند و هم نوع جوهر مصرفی با نوع کاغذ سازگار باشد.

سازگار نبودن کاغذ و جوهر دستگاه کپی باعث ایجاد لکه بر روی کاغذ می‌­شود. برای هر نوع دستگاهی که داشته باشید جوهر مناسب آن در دفترچه راهنما معرفی شده است. در مورد کاغذ نیز می­‌توانید از آزمون و خطای کاغذ­های متفاوت بهره ببرید، با تست کردن چند نوع کاغذ کاغذی که بهترین نتیجه را به شما می‌­دهد برای مصرف در دستگاه­تان انتخاب کنید و در ادامه از آن استفاده کنید.

اختصاص ندادن زمان کافی برای خشک شدن

این موضوع بیشتر در مورد پرینتر­ها و به خصوص پرینت رنگی صدق می­‌کند. در این باره باید گفت که در پرینتر چون حجم زیادی از جوهر رنگی بر روی کاغذ وجود دارد باید زمان مناسبی بعد از انجام پرینت قرار دهید تا جوهر روی کاغذ به طور کامل خشک شود. اما در مورد دستگاه کپی اینطور نیست چون لایه جوهر روی کاغذ بسیار کمتر است اما برای پخش نشدن همان جوهر نیز لازم است که صبر کنید تا جوهر روی کاغذ کامل خشک شود.

این را ببینید  کار چاپگر جوهر افشان

در این متن در مورد لکه­‌های جوهر موجود بر روی کاغذ کپی گرفته شده صحبت کردیم، علت­‌هایی را برای این مشکل بیان کردیم و در عین حال راه حل­‌هایی را هم بیان کردیم. آگاهی راجع به مسائل کلی دستگاه شما می­‌تواند در رفع مشکلات و داشتن دستگاه سالم به شما کمک کند امیدواریم در این راه به شما کمک کرده باشیم.

آیا می دانید: علت توقف چاپ دستگاه کپی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 19 =