نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بی کیفیت بودن کپی

امروزه دستگاه فتوکپی یکی از لوازم های الکتریکی مهم هستند که برای چاپ مدارک و برگه ها به آن نیاز داریم. دستگاه فتوکپی اغلب در ادارات و مراکز اموزشی دیده می شود. شرکت های گوناگونی وجود دارند که در زمینه ی ساخت این وسیله در حال فعالیت هستند. اصولا ممکن است بعد از خرید دستگاه فتوکپی مشکلاتی برای شما بیاید که شما را نگران کند. مشکلات رایجی وجود دارد که باعث می شود تا دستگاه عملکرد طبیعی خود را از دست بدهد. شاید برای شما نیز پیش امده باشد که هنگام کار با دستگاه شاهد بی کیفیت بودن کاغذ ها باشید. در این مقاله در رابطه با بی کیفیت بودن کپی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

علت بی کیفیت بودن کپی

بی کیفیت بودن کپی دلایل متفاوت و متعددی دارد. این دلایل ممکن است در قسمت های مختلف دستگاه رخ دهد. اصولا این دلایل عبارت است از کاهش سطح تونر و یا خرابی برخی از قطعات شود که نتیجه ی آن افت کیفیت می باشد. جالب است بدانید که بهتر است هرچه سریع تر این مشکل را برطرف نمایید زیرا ممکن است به قطعات دیگر نیز سرایت کرده و مشکلات متعددی را به وجود آورد.

دستگاه فتوکپی کنون ADVANCE C5535i III

یکی از اولین و مهمترین دلایل بروز این مشکل، خرابی کارتریج می باشد. اصولا خرابی کارتریج نیز شامل خرابی، شکستگی و یا تمام شدن تونر می باشد. اصولا در صورت خرابی این قطعه عملیات تونر ریزی بر روی کاغذ به خوبی انجام نمی شود و در نتیجه شاهد افت کیفیت خواهیم بود.

این را ببینید  دلایل خطوط عمودی با وضوح پایین در چاپ

در بعضی شرایط نیز ممکن است تمام شدن و یا کم شدن تونر ها دلیل این مسئله باشد. از دیگر قطعاتی که در افت کیفیت دخیل هستند داکتر بلید است. خرابی و شکستگی این قطعه نیز باعث افت کیفیت کپی می شود. همچنین ممکن است به تازگی اقدام به شارژ کارتریج کرده باشید. در این حالت نیز به راحتی می توانید افت کیفیت را مشاهده نمایید. با توجه به موارد ذکر شده، در صورت وجود افت کیفیت در دستگاه ، دستگاه باید از جهات مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.

رفع مشکل بی کیفیت بودن کپی

قبل از اقدام به رفع باید در نظر داشته باشید که کدام قسمت دچار خرابی شده است. برای عیب یابی دستگاه نیز باید از کارشناس کمک بگیرید. در صورتی که بی کیفیت بودن کپی ناشی از کاهش سطح تونر و یا فاسد شدن آن باشد، پس باید هرچه سریع تر کارتریج را شارژ نماید تا از این مشکل به راحتی جلوگیری کنید.

در صورت خرابی کارتریج نیز باید این قطعه را تعمیر و یا تعویض نمایید. برای تعویض نیز باید از قطعه ی سالم و جدید استفاده نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 3 =